Calculatiesoftware voor installateurs
Eenvoudig in gebruik en gewoon op je mobiel of tablet

Overzicht in offertes en projecten
Ben je Installateur en doe je diverse technische klussen in- en rondom het vastgoed? Dan hebben wij voor jou de juiste software om al je offertes snel en eenvoudig te berekenen maar ook om overzicht te houden in je projecten.
Goede software voor een aantrekkelijke prijs
Is het nou ook zo dat je met een spreadsheet een prijs probeert te maken en dat je vervolgens ook nog een offerte moet typen in een tekstverwerker? Tijdrovend en niet meer van deze tijd. Als je het graag anders wilt, en een softwarepakket uit de installatiebranche is te compex of te duur, dan heb je met CannonWorks de een ideale oplossing.
Snel een calculatie met een duidelijke offerte
Je bespaart direct al tijd door bij opname al een offerte te kunnen maken zo met je mobiel of tablet en deze direct kunnen achter te laten bij de klant.
Het kantoor in je broekzak
En met de CannonWorks-app alle gegevens van je klanten bij elkaar
Grip krijgen op je zaken
CannonWorks is meer dan alleen een calculatieprogramma, het regelt namelijk alles in je bedrijf. Daarmee heb je het kantoor in je broekzak, zodat jij (en eventuele collega's) direct de zaken tijdens de werkdag zelf kunnen regelen. Geen rondslingerende bonnetjes en aantekeningen meer, vanaf nu ben je gewoon bij met al je werk.
CannonWorks biedt je diverse gemakken
- Mobiel werken (ook met APP)
- Overzichtelijke dashboards
- Gebruiksvriendelijk
- Betalen per maand
- Gratis online helpdesk
- Samenwerken aan projecten met collega's
Samenwerken met collega's
CannonWorks geeft je alle informatie die je nodig hebt en creëert daarmee structuur in je werk en vooral in je bedrijf. Iedereen die met CannonWorks werkt kun je een specifiek rol geven waardoor je precies kunt instellen wie bij welke informatie kan. Zo kun je de boekhouder alle informatie geven en een op de werkvloer bijvoorbeeld alleen maar de urenregistratie. Ook kun je samenwerken en klussen uitbesteden aan bedrijven waarmee je veel samenwerkt.

Voor welk soort bedrijf zoek je software?
Maak een keuze en we bieden je diverse opties aan zoals het beste bij jouw bedrijf en wensen past
Voor ZZP'ers
Voor MKB-bedrijven
Voor het midden- en kleinbedrijf kunnen we de software zo instellen dat je het bedrijf naar behoefte optimaal kunt automatiseren en kunt inrichten voor kantoor en de medewerkers op locatie.
Uitbreidbaar met diverse Add-ons
Je kunt je pakket eenvoudig uitbreiden met Add-ons oftewel modules. Zo kan je het gekozen pakket verder op-maat instellen en de software zo inrichten dat het optimaal bij je bedrijf past.
Extra gebruikers
Je kunt binnen je account extra gebruikers toevoegen. Zij kunnen samen met jou dan tegelijkertijd in CannonWorks werken.
Je kunt dan niet alleen samenwerken met je collega's, maar je kunt ook je de boekhouder of accountant toegang geven tot jouw account om samen te gaan werken.
De gebruikers kunnen allen gebruik maken van de CannonWorks-app, zodat ook onderweg gewerkt kan worden.
Extra gebruikers
Inkoopfacturen en bonnetjes verwerken
Alle bonnetjes en inkoopfacturen kun je eenvoudig verwerken. Zo worden alle verplichtingen die je bent aangegaan automatisch aan je projecten toegevoegd.
Je krijgt notificaties welke factuur moet worden betaald, wat je vervolgens in één handeling kunt doen via een SEPA-verzamelbetaling.
Elk bonnentje of inkoopfactuur wordt automatisch doorgetuurd naar je boekhoudpakket of aan je boekhouder indien je de gratis CannonWorks-boekhoudkoppeling ook installeert.
Inkoop
Herhalingsfacturen
Je kan periodiek facturen versturen met herhalingsfacturen, ook wel periodieke facturen genoemd.
Je stelt dan ruim van tevoren het bedrag in dat je wilt factureren aan je klanten. Vervolgens worden deze facturen op de ingeplande datum automatisch verstuurd.
Zo heeft je klant altijd zijn/haar factuur op het moment dat is afgesproken en jij hoeft daar dan niet meer om te denken.
Herhalings facturen
Extra bedrijven
Heb je een organisatie met meerdere bedrijven en verschillende diensten, dan kun je deze toevoegen binnen je account.
Je hebt dan alles bij elkaar in 1 overzichtelijk dashboard. Elk bedrijf heeft zijn eigen administratie, maar alles is dan wel gebundeld in de dagelijkse werkomgeving.
Zo kun je gebruik maken van het gezamenlijke relatiebestand maar ook je collega's en samenwerkers die je kunt delen binnen projecten.
Ook krijg je overzicht in projectresutlaten waarin de diverse bedrijven samenwerken. Heel handig voor bedrijven met medewerkers die onderling worden ingezet zonder dat je als organisatie daar een extra adminstratieve last van hebt.
Extra bedrijven
Werkbon
Stuur je medewerkers of samenwerkers op pad met een duidelijke werkinstructie.
Alle projectinformatie die je collega's nodig hebben wordt automatisch op de werkbon gezet, zodat zij precies weten wat er uitgevoerd of geleverd moet worden.
Je kunt zo je de medewerkers welke je voor een project hebt gepland eenvoudig vanaf kantoor aansturen.
Zo wordt niets meer vergeten en wordt het werk geleverd zoals is overeengekomen met de klant.
Werkbon
Automatische incasso
Biedt automatische incasso's aan als betalingsopties voor je abonnementen of je herhalingsfacturen.
Je kunt het factuurbedrag dan automatisch incasseren bij je klanten, waarbij de betalingsvoortgang geheel vanzelf wordt bijgewerkt.
Mocht de betaling om wat voor reden dan ook niet worden gedaan, dan worden herinnneringen automatisch verstuurd en krijg je daarvan een notificatie.
Automatische incasso
Foto's en tekeningen in offertes
Voeg foto's of illustraties toe aan je offerte's om optimaal te duiden waarover de offerte gaat.
Je voegt eenvoudig een onbeperkt aantal afbeeldingen of foto's toe en je kunt deze indelen op de manier zoals jij het wilt. Ook worden deze automatisch bij het project opgeslagen, mocht de offerte een order gaan worden.
Een een offerte met een duidelijke onderbouwing met afbeeldingen verhoogt de scoringskans op een opdracht.
Foto's in offertes
Nacalculatie
De voortgang van je projecten worden automatisch bijgehouden met de na-calculatie addon.
Doordat je met CannonWorks uren registreert en materialen bestelt/inkoopt krijg je automatisch de kosten van je projecten inzichtelijk. Je ziet live alle gegevens van je projecten verschijnen en wanneer je facturen kunt sturen. Je hebt dan altijd inzicht in hoe je projecten op dat moment ervoor staan.
Door de nacalculatie te gebruiken krijg je het stuur in handen en optimale grip op de resultaten van je bedrijf.
Nacalculatie
Calculatie
Je klanten met iDEAL laten betalen
iDEAL is tegenwoordig verreweg de populairste en meest geaccepteerde online betaalmethode in Nederland.
Het grootste voordeel is dat wanneer een klant de factuur van jouw bedrijf krijgt aangeboden, deze doorgaans 'per direct' wordt betaald, je hoeft dan niet meer te wachten op een betaling.
Betalingen met iDEAL worden rechtstreeks op de zakelijke bankrekening bijgeschreven en heb je direct liquiditeit. Je krijg altijd een notificatie wanneer een betaling heeft plaatsgevonden.
iDEAL
Termijnfacturen
Maak eenvoudig termijnfacturen, ook wel deelfacturen genoemd.
Met deze functionaliteit kun je de facturen voor een project opdelen in diverse aparte facturen, die je vervolgens kunt instelen qua hoogte van bedragen.
Zo kun je een aanvangstermijn of aanbetaling aanmaken en indien je dat wilt een slottermijn oftewel een opleveringstermijn toevoegen.
Termijnfacturen
Meerjaren onderhoud
Abonnementen
Biedt je klanten op eenvoudige wijze abonnementen aan voor diensten die je levert. Laat je klanten dan ook gelijk automatisch betalen door automatische incasso aan te bieden als betalingsoptie.
Je kunt dan opdrachten aannemen en automatisch factureren voor vaste maand-, kwartaal-, halfjaar of jaarbedragen.
Met behulp van de automatische incasso en de ingebouwde betalingscontrole heb geen enkele adminstratieve last meer van en gaat alles helemaal vanzelf.
Abonnementen
Uitbesteden
Als je projecten hebt waarvoor je ook andere bedrijven moet inhuren, dan kun je de uitbesteden-functionaliteit in CannonWorks gebruiken.
Je kunt dan eenvoudig andere bedrijven vragen om een offerte te maken of je kunt direct of direct een opdracht verstrekken voor de gewenste werkzaamheden.
Je voorkomt hiermee typewerk en je regelt de juiste overeenkomsten tussen jouw bedrijf en degene die je inhuurt.
Uitbesteden
Website plugin
Vang potentiële klanten gewoon via je bestaande website en mis geen geen offerteaanvraag of informatieverzoek meer.
Met de websiteplugin plaats je een offerteaanvraag en/of informatieaanvraagformulier op je website. Wanneer iemand dit formulier invult, dan ontvang je dit automatisch via de app of op je dashboard. Je kunt deze aanvraag dan direct omzetten in een offerte.
Zo heb je nooit meer dubbel werk en kun je heel snel op je klanten reageren.
Website plugin
Boekhoudkoppeling
Als ondernemer of onderneming regel je alles rondom je projecten. De boekhouding zoals de aangifte van de omzetbelasting en het opstellen van de jaarstukken behoort tot het werk van de boekhouder.
Om de boekhouder zijn/haar werk optimaal te laten doen moet deze wel alle informatie hebben, daar zorgt onze boekhoudkoppeling voor.
Er zijn vele boekhoudpakketten beschikbaar, waarvan CannonWorks met de meeste gebruikte boekhoudpakketten koppelingen heeft.
Boekhoud-koppeling
CannonWorks werkt ook voor jouw bedrijf
Onze calculatiesoftware voor installatiebedrijven is uitstekend geschikt voor zowel voor ZZP'ers als ook voor MKB-bedrijven. Geen moeilijke cursussen zijn nodig en je kan er snel mee aan de slag, omdat;
- het eenvoudig werkt
- je mobiel met de App kunt calculeren
- je automatisch ook offerte maakt
- en kunt e-mailen
- je samen kunt werken
- het tijd gaat besparen
- geen investering hoeft te doen
- zelf kan kiezen welke modules te gebruiken
- makkelijk is over te stappen
- het aansluit bij je huidige werkwijze
Ervaar het zelf met een proefabonnement, je kan gratis proberen, de prijs is transparant en je zit nergens aan vast.
